Michael Page start nieuwe tariefsstructuur met garantie fee

Werving- en selectiebureau Michael Page is recentelijk begonnen met de verrekening van een garantie fee bij haar klanten. De nieuwe tariefstructuur verleent een garantie aan werkgevers voor het vinden van geschikte kandidaten, waardoor het financiële risico voor de klant tot een minimum wordt beperkt. De nieuwe aanpak is door Michael Page ingevoerd om beter in te spelen op de veranderende recruitmentbehoeften bij werkgevers in Nederland. 

Garantie

Michael Page rekent een 'garantie fee' om de kosten te dekken van het wervingstraject. Wanneer het recruitmentbureau niet in staat is om binnen dertig dagen twee geschikte kandidaten te vinden, dan krijgt de klant de volledige fee terug. Wordt er een van de voorgestelde kandidaten uiteindelijk aangenomen, dan wordt de garantie fee in mindering gebracht op de uiteindelijke factuur. Daarnaast biedt Michael Page haar klanten een garantietermijn die vier keer langer is dan vergelijkbare werving- en selectiebureaus. Dit houdt in dat wanneer een klant na aanstelling van een kandidaat besluit deze alsnog te laten gaan, Michael Page kosteloos voor een vervanger zorgt. Michael Page neemt hierdoor de verantwoordelijkheid van een succesvolle dienstverlening op zich en zo wordt het financiële risico voor de klant tot een minimum beperkt.

Screening van kandidaten

Page meent de kwaliteit te kunnen garanderen door kandidaten grondig te screenen voordat deze in dienst treden bij de klant, de zogenaamde pre-employment screening. De screening wordt uitbesteed aan een externe partij die de richtlijnen volgt van De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

Datum: 22-02-2013
Bron: Recruitment.nl


Tags: Michael Page, PageGroup

Nieuws overzicht