Manpower: Werkgevers zoeken naar nieuwe flex-oplossingen

Waar Nederland jarenlang koploper was op het gebied van uitzendwerk, kijken werkgevers nu naar andere oplossingen om flexwerken mogelijk te maken. Tot deze constatering komt werving- en selectiebureau Manpower in het Financieel Dagblad.

Uitzendbureaus blijven achter

De krant maakte een rondgang langs werkgevers en uitzendbureaus en peilde hoe het ervoor staat met onder meer flexwerk en de inzet van uitzendkrachten. Ondanks het voorzichtige economische herstel blijft de gebruikelijke groei van de uitzendmarkt namelijk uit. “We zien niet de groei die je in het verleden wel zag bij economisch herstel,” stelt Jilko Andringa, algemeen directeur van ManpowerGroup Nederland. Werkgevers zijn meer dan ooit gericht op andere flex-oplossingen: ze laten bestaand personeel minder (of juist meer) werken en maken gebruik van het goedkopere payrollen. Bovendien maken ze zelf pools van oproepkrachten die bijvoorbeeld een nulurencontract krijgen.

Klantencontact centraal

Ook Manpower zelf kijkt verder dan de traditionele invulling van uitzendarbeid. Vooral in het contact met de klanten gaat Manpower verder dan voorheen. Andringa: “We moeten begrijpen wat de pijn bij de klant is. Daarom gaan we nu veel vaker naar bedrijven toe.” Voor de deur van de enig overgebleven fysieke vestiging in Amsterdam staat een elektrische scooter. “Die wordt gebruikt om klanten te bezoeken,” verklaart filiaalmanager Lydia Heeres. “We hebben ook een fiets, maar die is momenteel in gebruik.”

Datum: 12-05-2014
Bron: Recruitment.nl


Tags: Manpower

Nieuws overzicht