DHR: LinkedIn meest gebruikte sociale medium onder executives

LinkedIn blijft voor managers en leidinggevenden het meest gebruikte social media-platform. LinkedIn laat Facebook en Twitter achter zich. Dat blijkt uit een onderzoek van executive search bureau DHR International en onderzoeksbureau Modern Survey onder executives.

Kennis van social media

Op zich is het niet opvallend dat executives LinkedIn aanwijzen als het meest gebruikte social media-kanaal, het is immers een zakelijk sociaal netwerk. Van de ondervraagden geeft meer dan 80% aan de sociale media Facebook, LinkedIn en Twitter te kennen. Andere bekende social media-platformen zijn vooraanstaande blogs (50%), Pinterest en Google+ (beiden 30%). DHR International deed drie jaar geleden een zelfde onderzoek en men was toen minder op de hoogte van de verschillende social media dan nu. LinkedIn is daarnaast uitgelopen als het meest gebruikte plaftorm.

Maximaal 1 uur per week

Dat LinkedIn het populairst is onder de ondervraagden wil echter niet zeggen dat executives ook veelvuldig gebruik maken van social media. Integendeel, maar liefst 60% gebruikt LinkedIn maximaal een uur per week. Ze gebruiken het dan wel weer dagelijks. Het is overigens wijs om in het achterhoofd te houden dat het merendeel van de ondervraagden 40 jaar of ouder is. De executives werden gevraagd in welk geval zij social media meer zouden gebruiken en geven hierbij het volgende aan:

  • Als het nuttig is voor hun bedrijf (90%)
  • Indien ze actief op zoek zijn naar een nieuwe carrièrekans (86%)
  • Als de gepubliceerde content continu van hoge kwaliteit is (85%)
  • Als ze van mening zijn dat het een nuttige tijdsbesteding is (80%)
  • Als ze de voordelen ervan duidelijk in beeld hebben (60%)
  • Als ze een betere ervaring hebben met de tools (50%)

Datum: 17-04-2013
Bron: Recruitment.nl


Tags: DHR International

Nieuws overzicht