Adecco komt in actie tegen jongerenwerkloosheid

Uitzendconcern Adecco Group gaat komende woensdag ongeveer 600 werknemers op openbare plekken in Nederland inzetten, om jonge werkzoekenden van tips te voorzien. Het internationale initiatief heet ‘Adecco Way to Work’ en vindt plaats op de Dag van de Arbeid ofwel ‘Street Day’. In Nederland is dit op 1 mei en in de rest van de wereld op 30 april. De actie wordt opgezet om de hoge jongerenwerkloosheid aan te pakken.

Wereldwijd initiatief

In Nederland gaan de 600 medewerkers in zestien steden de straat op om de jongeren informatie te geven, over wat zij kunnen doen om een baan te vinden. De teams worden onder andere ingezet in de steden Amsterdam, Maastricht, Groningen en Enschede. Ook in de rest van de wereld gaan duizenden medewerkers de straat op om jongeren te helpen. Zo doet Adecco in vijftig landen aan deze actie mee, waaronder in probleemlanden als Spanje en Griekenland.

Jeugdwerkloosheid is groot probleem

Patrick Bakker, CEO van Adecco Group Nederland, is erg blij met het initiatief: “De (jeugd)werkloosheid neemt momenteel over de hele wereld extreme vormen aan. De jeugdwerkloosheid in Nederland onder jongeren tot 25 jaar liep in het eerste kwartaal van 2013 bijvoorbeeld al op naar 15,9%. Adecco ziet het als haar maatschappelijke verantwoordelijkheid om werkzoekenden te ondersteunen bij het verkrijgen van een baan. Niet alleen als uitzender, maar ook als coach.”

Steuntje in de rug voor jongeren

Ook Patrick de Maeseneire, CEO van Adecco Group, ziet het belang van de actie in: “Wij vinden dat de huidige werkloosheid onder jongeren economisch en moreel onacceptabel is. De crisis veegt alle verwachtingen en dromen bij jongeren van tafel. Met Adecco Way to Work willen we Adecco’s kennis meer beschikbaar maken voor jonge werkzoekenden en ze een handje op weg helpen. We kunnen niet riskeren dat een hele generatie straks niet actief is op de arbeidsmarkt.”

Datum: 29-04-2013
Bron: Recruitment.nl


Tags: Adecco

Nieuws overzicht